Spolu s Vlastivedným múzeom v Považskej Bystrici, PX Centrom, Mestom Považská Bystrica a oz. Cooltajner pripravuje pre Vás Veterán klub Manín pod vedením Z. Metzkera ako nový organizátor už 8. ročník prestížneho podujatia Považskobystrický Motocykel. Nový ročník prinesie mnoho nového.
Tešiť sa môžte na bohatý celodenný program: neobyčajnú jazdu zručnosti; súťaže o najkrajší motocykel v 9 súťažných kategóriach, ktoré budú hodnotiť odborný komisári – bývalí zamestnanci Vývoja Motorových Vozidiel (konštruktéri motocyklov) Považských strojární; na pútavú spanilú jazdu po areáli bývalých Považských strojární; zaujímavé rozhovory; burzu náhradných dielov; diskusie a prednášky na tému „Zašlá sláva mesta Považská Bystrica a Považských stojární“ a mnoho iných.
Tento ročník je venovaný motocyklu PS SK-90, známemu ako JAWA SK 90 vyvinutému a vyrábanému v Považských Strojárňach.
_________________
Program:
9:00 – 12:00
jazda zručnosti, zaujímavé rozhovory, hodnotenie najkrajších motocyklov, výstava exponátov vlastivedného múzea, program pre deti
12:00 – 14:30
náučná spanilá jazda
od 16:00
prednášky a diskusie na tému „Zašlá sláva mesta Považská Bystrica a Považských strojární.“
_________________
Štarotvné: 5 Eur na motocykel (ako po minulé roky)
Prihlásiť sa môžu majitelia motocyklov vyrobených v Považskej Bystrici (prípadne Kolárovo) od roku 1947 do 2005. Iné motocykle budú pripustené k súťažným disciplínam na konci podujatia ale nebudú hodnotené.
Súťažné disciplíny 8. ročníka PB Motocykla:
Súťaž o najkrajší motocykel: Prihlásené motocykle do súťaže bude hodnotiť odborná komisia zložená z konštruktérov vývoja motorových vozidiel Považských strojární v nasledujúcich súťažných kategóriach:
1. Manet M90
2. Pionier 550, Pionier 555
3. Skúter Manet S100, Skúter Manet S125, Skúter Tatran S125
4. Pionier 05, Pionier 20, Pionier 21
5. Pionier 23 Mustang / Golden Sport
6. PS-SK 90 roadster / cross / trail
7. Babetta M228, Babetta M207
8. Babetta M210, Babetta M215, Babetta M225
9. Manet Korado
Aby bolo možné vyhodnotiť najkrajší motocykel v danej súťažnej kategórii, musia byť minimálne 2 motocykle v jednej kategórii. V opačnom prípade kategória nebude hodnotená.
Jazda zručnosti: všetci prihlásení sa zúčastnia so svojim motocyklom jazdy zručnosti. Ako napovedá názov, nesúťaží sa o čas, ale o čo najlepšie sa vysporiadať s prekážkami. Jazdí sa v dvoch súťažných kategóriach:
1. “klasické” motocykle (Manet M90, Pioniere, Skútre, PS-SK90)
2. mopedy (Babetty, Korado)
Tieto kategórie budú samostatne hodnotené (1., 2., 3. miesto). Jazda zručnosti bude prebiehať chtonologicky podľa jednotlivých typov motocyklov. Jazdci na jednotlivých typoch budú moderátorom povolaní na štart jazdy zručnosti.
Náučná spanilá jazda:
do areálu Pov. Strojárni sa uskutoční hneď po ukončení podujatia pred Kinom Mier. Viac informácii o spanilej jazde sa dozvedia účastníci počas podujatia. Každý účastník je zodpovedný počas jazdy sám za seba. Prejazdu cez mesto by sa nemali zúčastniť jazdci na motocykloch, ktoré nespĺňajú podmienky jazdy na verejnej komunikácii (zaplatená zákonná poistka, technická kontrola vozidla, prípadne platné evidenčné čísla), bez oprávnenia viesť motorové vozidlo (vodičský preukaz skupiny AM, prípadne A1) a bez ochrany hlavy (prilby). Doporučujeme vziať si so sebou aj svetelnú baterku alebo čelovú lampu. Po areáli bývalých Považských strojární Vás bude sprevádzať Ing. Pavol Mikuš. Spanilá jazda končí na parkovisku ul. Mládežnícka Pov. Bystrica.
Burza náhradných dielov:
na burzu privítame predajcov najmä zo sortimentom na motocykle. Aby sme vedeli zabezpečiť vhodný priestor pre Vás – predajcov, záväzne sa prihláste na e-mail info@veteran-manin.eu, kde uveďte Vaše meno, stručný popis Vášho sortimentu a koľko stolov budete potrebovať. Na burzu sa môžete registrovať do 1. septembra 2016.
Prednášky a diskusie:
sa budú konať pred Domom Kultúry v Považskej Bystrici (oprosti železničnej stanici) v rámci projektu Cooltajner. Konkrétnejšie informácie zverejníme neskôr.
Bolo mi veľkým potešením Zúčastniť sa tejto akcie 3.9.16 a spomenúť si na časy,
keď som Jawu 90 Cross vlastnil. Za 40 rokov technika aj u nás najmä otvorením
hraníc tak pokročila,,že z tohto motocykla možno aj v garáži spraviť motocykel
spoľahlivejší a výkonnejší ako kedysi vychádzal z výrob. pásov. Len škoda, že už
výrobu na dnešnej úrovni obnoviť nemožno