Dnes, 28. februára 2024 oslavuje 60. narodeniny Marián „Retro“ Tarhanič.
Cestné preteky mu učarovali už ako mladému chlapcovi, a tak logicky po niekoľkých návštevách Veľkej ceny Československa v Brne sa zrodilo rozhodnutie skúsiť to aj aktívne na okruhu.
Na prvých pretekoch sa objavil v roku 1983. Po absolvovaní dvojročnej VZS si bol v Příbrami prevziať motocykel MTX 125 – náradie nádejných mladých pretekárov, a od r. 1986 sa zúčastňoval celoštátneho (rozumej vtedy československého) preboru triedy MTX 125, a tiež i Majstrovstiev Slovenska v triede 125 ccm. Pretekárske okruhy brázdil do roku 1988, kedy sa rozhodol svoju kariéru prerušiť na neurčito.
Comeback prišiel v roku 2010 s motocyklom Benelli 500 vo veteránskej kategórii. Následne vymenil v roku 2011 Benellku za veľmi zaujímavý motocykel Bimota YB8, ktorý pútal pozornosť návštevníkov v depe a výkonmi motorky i jazdca zase súperov na trati. Sprvoti v Ducati Cupe a následne v slovenskom šampionáte vintage (v triede D).
V roku 2014 sa stal vo svojej triede majstrom Slovenska a tiež preborníkom v pohári FIM Europe Vintage Regularity. Nateraz poslednou súťažnou sezónou bola tá v roku 2015.
Majo je chodiaca encyklopédia histórie motocyklov (učarovali mu hlavne ostrovné stroje, ale aj tie európske), motocyklových pretekov, a hlavne cestných motoriek. Impozantné sú aj jeho znalosti z iných moto disciplín. Jenoducho to „žerie“ už odmlada. Je stálym prispievateľom do fór venujúcich sa týmto témam, kde ho môžete poznať pod nikom „Retro“. A jedno takéto vlákno na FB aj obhospodaruje.
Najväčšou oporou v živote i športe mu je jeho rodina: manželka Erika, verná to spoločníčka na každých pretekoch a synovia Martin a Rado, ktorí síce prepadli hudbe, no aj v tejto odlišnej aktivite majú veľkú otcovu podporu.

Keďže sa celý Majov život točí okolo dvojkolesových tátošov, neprekvapí, že sa už viac ako 15 rokov živí ako mechanik motocyklov v známej košickej moto firme.
A čo robí Retro aktuálne? Učarovali mu plochodrážne motocykle z čias minulých a v garáži mu stojí nejaká tá divišovská JAWA (a nie jedna) a na ďalších „splašených trubkách“, ako svoje stroje sami plošinári familiárne volajú, sa práve pracuje.
Tak Retro, všetko najlepšie!
Kamaráti, redakcia RoadRacing.sk a Športová komisia CPM SMF
Marián , všetko najlepšie, veľa zdravíčka želáme. Vaculovci