Pretekári Jakub Adamik #12 a Mário Zajac #9 sa zúčastnil prvého kola seriálu MMČR vo Vysokom Mýte, ktoré sa započítavalo aj do MMSR a MSR, takže náš Demolition Racing Team nemohol na týchto pretekoch chýbať. Na miesto sme dorazili až v piatok na obed, tak neostávalo veľa času na trénovanie a nastavenie motocyklov.
Piatkové poobedné tréningy sme stihli odjazdiť len tri, nakoľko prvý tréning by sme museli ísť na mokrých pneu, ale sobota mala byť bez dažďa, tak sme tento prvý tréning vynechali. Zvyšné tri sme využili na nastavenie motocykla a zoznámenie sa s traťou.
Sobota ráno bola trochu chladnejšia. Prvé dva tréningy sme odjazdili na istotu. Kvalifikácia už bola za priaznivého počasia, čo som na 100% využil a kvalifikáciu vyhral, s čím som bol veľmi spokojný. Poobedné počasie aj napriek predpovedi bolo dosť premenlivé, a nebolo isté, s akými pneu vyrazíme do prvých pretekov. Nakoniec sa počasie umúdrilo a sme ich absolvovali za slnečného počasia.
Po štarte som sa prepadol na druhé miesto, avšak na konci prvého kola som si prevzal na pár kôl vedenie. Po pár kolách som sa znovu prepadol na druhé miesto, a držal som sa v tesnom závese vedúceho pretekára. Pár kôl pred koncom sme dobehli skupinu jazdcov okolo, ktorí nás trošku roztrhali, ale aj napriek tomu náskok vedúceho pretekára bol minimálny a plánoval som v poslednom kole zaútočiť. Nanešťastie, tri kolá pred koncom bola vyvesená červená vlajka, kvôli pádu ďalšieho jazdca, tým pádom bol prvé preteky ukončený a moja pozícia v cieli bola P2 v MMČR a MMSR, P1 v MSR.
Do druhých pretekov som nastupoval s ambíciou poraziť Tadeáša. Hneď v druhom kole som mal nepríjemný highsider. Po tomto páde som mal na chvíľu vyrazený dych. Len čo som sa znova nadýchol, hneď som bežal k motorke, aby som zistil poškodenie, a či s týmto motocyklom môžem pokračovať. Než som všetko preveril, všetci jazdci už mali predo mnou jedno kolo náskok. Nevzdal som sa a pokračoval som v pretekoch. Po tomto páde som dosahoval druhé najrýchlejšie časy, a vracal jazdcom stratené kolá. V cieli to bola pre mňa P15 v MMČR, P3 v MMSR a P2 v MSR. Až po ukončení pretekov, som začal pociťovať bolesť po páde, narazené rebrá, odretý bok, modriny.
Týmto by som sa chcel ospravedlniť jazdcom na stupňoch víťazov, že som tam bol v civile, a nie v kombinéze ako sa patrí. Pre bolesti som už nedokázal natiahnuť kombinézu… Týmto sa chcem všetkým, čo ma podporujú a držia palce poďakovať, a samozrejme poďakovanie patrí aj celému tímu.
#KUBO12
Keď sme v piatok dorazili do Vysokého Mýta, rozhodli sme sa, že sa do tréningov zapojíme až poobede, keďže doobeda by sme stihli iba jeden tréning. V piatkových tréningoch sme sa snažili prísť hlavne na to, ako správne nastaviť motocykel. Odjazdili sme tri tréningy, ktoré sme naplno využili a splnili sme si piatkový cieľ, ktorým bolo už spomínané správne nastavenie motocykla a aj to, aby som sa na motorke cítil dobre. Každým tréningom som svoje časy zrýchľoval, s čím som bol na konci dňa veľmi spokojný.
V sobotu ráno nás čakal ešte voľný tréning, ktorý sme tiež využili na doladenie motocykla a do kvalifikácie som nastupoval s výborným pocitom a mokrými pneumatikami, pretože trať bola na niektorých miestach mokrá. S kvalifikáciou som bol vcelku spokojný. Zrýchľoval som z kola na kolo a cítil som sa na motorke naozaj veľmi komfortne, čo myslím prispelo aj k výbornej druhej pozícií, z ktorej som nakoniec štartoval do oboch sobotných pretekov.
Štart do prvých pretekov sa mi podaril naozaj výborne a v prvom kole som sa snažil udržať vedúceho jazdca, čo sa mi bohužiaľ nepodarilo. Podarilo sa mi však utiecť skupine asi štyroch jazdcov, a tak som väčšinu času jazdil sám. Prispela k tomu samozrejme aj motorka, ktorá išla naozaj výborne a istotu mi dodávali aj nové pneu, ktoré sme do pretekov obuli. Ku koncu ma však začal doháňať jeden z českých jazdcov, no našťastie sa mi podarilo celkovú druhú pozíciu obhájiť. Druhé preteky už boli o niečom inom a motorka v ňom začala strácať výkon, s čím som sa teda celý čas trápil.
Samotný štart mi opäť vyšiel na výbornú, no zo zvyškom pretekov som už taký spokojný nebol. Bojoval som o predné pozície so skupinou jazdcov, s ktorými som však dokázal bojovať iba v technických pasážach. Akonáhle sme prišli na rovinky, jazdci mi vždy o niečo ušli. Aj keď som sa na nich opätovne dokázal pritiahnuť v technických pasážach, bohužiaľ to nestačilo a preteky som dokončil na štvrtom mieste. Celkovo som skončil na druhej priečke v MMČR a MMSR, a tiež 2. mieste v MSR. Na konci dňa som však bol s celkovým priebehom celého víkendu spokojný ja aj môj tím. Ďakujem veľmi pekne všetkým, ktorí za mnou stoja a podporujú ma.
Paca Racing
Demolition Racing Team