Tento obľúbený a technický okruh hostil začiatkom augusta ďalší event českej okruhovej agentúry Racetrack.cz. A preteky boli tentoraz veľmi adrenalínové.
No preteky, tie je až záverom dvojdňového podujatia, ktoré sa konala opäť pod azúrovou oblohou. Prvý deň patril tradične celodenným voľným jazdám a tréningom rozdeleným na štyri výkonnostné skupiny od úplných nováčikov až po ostrieľaných okruhárov a to vrátane pilotnej novinky, ktorá sa odteraz bude pravidelne objavovať na akciách Racetrack.cz. Projekt „prvýkrát na okruhu“ s BNM ktorý je určený pre všetkých, ktorí ešte nikdy autodróm neskúsili a chcú spojiť jazdu po okruhu so základnou okruhovou Motoškolou. Tak možno nabudúce práve pre Vás, kto ešte váhate, bude toto ten správny impulz pre nabudúce.
Akcie Racetrack sú určené pre kohokoľvek, ako je ostatne zrejmé už zo samotnej časomiery. Od najväčších rýchlikov, ktorí dávajú Most za 1:42, až po tých najpomalších či úplne začínajúcich. Rozdelenie podľa výkonnosti do štyroch skupín funguje tak, že si to každý bezpečne užije ako sa patrí. A netýka sa to len chalanov. Zaujímavá bola v Moste totiž aj účasť dievčat. Tentoraz štyri dámy prvý deň a šesť ten druhý, pričom najrýchlejšia bola matadorka Kristína Endalová na svoje novo nalakovanej KTM RC8R. Niekoľko dievčat sa sem ale vypravilo po boku svojich manželov, napríklad ako Tereza Pyrchalová, ktorá po trati nepreháňala svojho Rutana, ale ich spoločný bike – postaršiu Daytonu. Rozhodne najštýlovejším párom však boli Peter a Monika Procházkovci na vizuálne identických strojoch CBR600RR a CBR1000RR, v rovnakých handrách, len s iným číslom na prednej kapote.
Procházka tu bol ale ešte jeden, David (na snímke vpravo) začal jazdiť v sedemnástich a po troch rokoch lietania po cestách usúdil, že už je čas pozrieť sa na pretekársku trať. A svoju Yamahu YZF-R125 preháňal po mosteckom drome statočne celý deň, než ho v šikane pustili gumy a pokrstil aj druhú stranu kapôt. Nič viac sa ale nestalo, a tak na popoludňajšej hodinovej open pit-lane ste ho na trati mohli uvidieť zase. Jeho časy okolo 2:48 na jedno kolo dávajú tušiť, že až David osedlá nejaké výkonnejšie náradie, outsider z neho rozhodne nebude.
To už sa ale dostávame na grid prvých pretekov, kategórie šestiek, kde bol podľa kvalifikácií najväčším favoritom z 28 jazdcov, ktorí prešli sitom do SSP roštu, Jaromír Chlup, a to aj cez to, že Jaromír ráno svoju R6 slušne vyváľal a musel si do pretekov požičať prednú kapotu a provizórne doladiť pár ďalších vecí.
Aj napriek Jaromírovej skvelej kvalde sa ale počítalo s tým, že v bude v pretekoch aj tak najrýchlejší ako vždy Nemec Michael Trötscher. Na kvalde u neho až tak nezáleží, zato v pretekoch spravidla ujde všetkým, a to o pekný kus. A tak sa aj stalo, prvé, druhé kolo, stále na špici, avšak potom zrazu cieľom prešiel ako prvý Jaromír a Michael nikde. Tento pretekár, ktorý od minulej sezóny jazdí aj Hořice, ale nepadá. A problém bol naozaj inde, než v jazdeckej chybe. Nevydržala technika, pri brzdení do poslednej dvojitej pred cieľovkou Michaelovi praskli riadidlá, čo bol dôvod jeho pádu.
S týmto by si zrejme neporadil nikto. Našťastie z toho bola len zničená technika a pár odrenín, z ktorých sa do nabudúcna Michael určite vylíže. Na druhé miesto sa tak postupne prebojoval Dan Vokurka, ktorý sa dokázal trhnúť skupinke, kde to vrelo skoro celé preteky. Max Gaube, Franta Janda a Lukáš Droppa si nedarovali ani meter, bol to súboj na ostrie noža. Max ale nakoniec musel v šiestom kole odstúpiť pre technickú poruchu a tretie miesto sa teda podarilo uhájiť Lukášovi.
Supersport na 8 kôl
1. Jaromír Chlup Yamaha R6 best lap: 1: 45,288
2. Dan Vokurka Kawasaki ZX-6R best lap: 1: 45,706
3. Lukáš Droppa Suzuki GSX-R600 best lap: 1: 46,096
4. František Janda Honda CBR600RR best lap: 1: 46,676
5. Martin Jarolím Honda CBR600RR best lap: 1: 46,267
Druhé preteky, tentoraz triedy Superbike, boli o niečo napínavejšie. Už len preto, že na gride stálo viac motoriek (33). Tiež do pretekov po dlhšej odmlke nastúpil Tomáš Zajíc (na snímke s číslom 211), ktorý ale vždy ku koncu odstupuje, pretože ako profík nechce brať amatérom šancu na plnohodnotné víťazstvo. Jeho jazda je tak skôr exhibíciou. No v Moste jazdil až ako druhý. „Tomáš je fakt hustý. Ide parádne a bavilo ma sa na neho pozerať,“ hovoril po pretekoch Zajda. Reč je samozrejme o Tomášovi Borovkovi (na snímke s číslom 11), ktorý preteky litrov prvé tri kolá neohrozene viedol. Tento chalan je neskutočný talent, pretože na okruhoch začal vlani a hneď dával časy, na ktoré iní borci trénujú roky, alebo sa na ne ani nedostanú. Tom do Mostu však značne prezbrojil, svoju štandardnú GSX-R1000 vymenil za fungl novú R1, ktorú si už na prvé jazdenie pekne vymaznal.
Štýlové kapoty, racingový výfuk od RP Tuning a jeho obľúbená jedenástka v červenom erbe, toto všetko ale išlo vo štvrtom kole za Matadorom do kôpru, resp. do kačera a Tomáš tak bude mať nabudúce čo doháňať.
Tým, že sa z trate vytratili obaja Tomášovia, dostal šancu Alois Vokurka, ktorý svoje Gixxero z pôvodného šiesteho miesta do cieľa bezpečne doviedol ako víťaz. Pekne išli aj Lukáš Nemec a Petr Beneš a za zmienku iste stojí v cieli 19. Kristýna Endalová. Bola to jediná baba, ktorá nastúpila v ten deň do pretekov a 19. miesto z 33 jazdcov hovorí jasne – toto dievča vie a určite to nie je tým pekným lakom vo farbách legendárneho Gulf. Litrári by sa ale inak mali hanbiť.
Do pretekov ich nastúpilo viac než šestkárov, ale menej sa ich dostalo pod magickú hranicu 1:50!
Superbike na 8 kôl
1. Alois Vokurka Suzuki GSX-R1000 best lap: 1: 44,633
2. Lukáš Němec Honda CBR1000RR best lap: 1: 45,297
3. Petr Beneš Yamaha R1 best lap: 1: 46,098
4. Martin Mácal Suzuki GSX-R1000 best lap: 1: 44,459
5. Josef Řasa Yamaha R1 best lap: 1: 47,441
Poslednými pretekmi dňa potom boli nakeďáci, ojedinelá to kategória motocyklov, na ktorých značne fúka. Táto inak našliapaná trieda, ktorá pozostáva z dvoch podkategórií menších a väčších strojov, nebola v Moste zďaleka zaplnená. Chýbalo totiž pár rýchlikov, hlavne v silnejšej skupine nad 750 ccm, a tak výsledky pretekov značne zamiešali celkovým poradím.
V NBK1 zajazdil najlepšie Jirka Balán na upravenom SV, ale bol to vraj boj, hlavne s väčšími naked, ktoré mu značne komplikovali rýchlu jazdu. Podobne na tom bol aj Jindra Slavík, ale ako vidno, chlapci si s tým poradili. Väčšiu radosť než títo dvaja mal ale určite čierny korzár Petr Jahna, ktorý svojho Horneta dotlačil na posledný stupienok debny, a treba podotknúť, že veľmi štýlovo – radosť pozerať.
Stále sa tu ale bavíme o časoch nad hranicou dvoch minút, rýchlejšie to totiž vedia len väčšie a silnejšie Nakedy. A tejto kategórii vládol po celé preteky strelec Martin Střelec, ktorý už od pohľadu svojho Super Duka rozhodne nešetril. Jeho náskok bol oproti zvyšku poľa veľký, a tak si právom došiel pre pomyselný zlatý veniec. Ďaleko v pätách mu boli Martin Radouš a Vít Štěpánek, ktorých pre zmenu prenasledoval Otakar Hrubeš na odstrojenom Gixxere. A práve Otakarovi niektorí tlieskali už na štarte. Bolo to totiž prvýkrát, keď štartoval v celokožené komboške, takže už nikomu na trati neukazoval holé členky ani holý chrbát.
Najlepšie je na tom ale to, že kategória Naked je pre mnohých tými najkúzelnejšími pretekmi celého dňa. Už ste snáď niekde v pretekoch na okruhoch videli jazdiť napríklad také Moto Morini Sport 1200 alebo prvú generáciu jedenástky Hyproša od Ducati? Toto proste nikde inde nezažijete, a ak taký stroj máte, je to pre vás jedinečná šanca, ako si dopriať taký zážitok, a to aj so šancou na pekné umiestnenie a nie len hanebné dojazdenia so stratou niekoľkých kôl v rámci klasických okruhových tried Supersport a Superbike, kde jednoducho nemáte šancu.
Združené preteky Naked na 6 kôl
Naked bike do 750 ccm
1. Jiří Balán Suzuki SV650 best lap: 2: 00,347
2. Jindřich Slavík Suzuki SV650S best lap: 2: 00,950
3. Petr Jahna Honda Hornet 600 best lap: 2: 02,347
4. Franta Hrdina Suzuki SV650 best lap: 2: 03,414
5. Kamil Šoch Triumph Street Triple best lap: 2: 04,821
Naked bike nad 750 ccm
1. Martin Střelec KTM 990 Superduke best lap: 1: 53,106
2. Martin Radouš MV Agusta Brutale 910R best lap: 1: 56,334
3. Vít Štěpánek BMW S 1000 R best lap: 1: 56,812
4. Otakar Hrubeš Suzuki GSX-R750 best lap: 1: 56,583
5. Václav Pimper Aprilia Tuono 1000 best lap: 1: 56,600
Preteky Naked boli tentoraz posledným dejstvom. Jazdcov, ktorí chceli pretekať tentoraz v Moste nebolo toľko, aby naplnili triedu Open, takže kto chcel, mohol si namiesto toho ísť ešte na hodinu potrénovať v open pit-lane, alebo sa pozrieť na vyhlásenie víťazov.