Pretekár Motošportklubu Unín sa prvýkrát na pretekárskom okruhu predstavil v roku 2011 a napriek tomu, že sa na pretekoch zúčastňuje viac-menej sporadicky, čo je dané obmedzenými finančnými možnosťami, dosiahol na česko-slovenských prírodných okruhoch už niekoľko pozoruhodných výsledkov. V nasledujúcom rozhovore sa vám predstaví Marcel Hruboš z Vrádišťa, jazdec triedy 125 Sport Production, ktorý v apríli oslávi svoje 25. narodeniny.
Marcel, Aká bola tvoje cesta na pretekárske okruhy?
Prvé preteky som absolvoval na Holíčskom zámockom okruhu v roku 2011 na ešte sériovej Aprilii RS 125 a hneď som vedel že to bude tá pravá cesta, po ktorej som sa ďalej vydal.
Na okruhoch si odvtedy dosiahol niekoľko výborných výsledkov, ktoré si ceníš najviac?
V roku 2012 som mal niekoľko pódiových umiestnení na Slovakia Ringu, v roku 2013 som bol druhý v Kopčanoch a vyhral som na Kyjovskom okruhu, v roku 2016 som bol tretí Kopčanoch…
Najlepšie preteky boli asi tie v Kyjove…
Samozrejme. Vtedy v Kyjove to nemohlo byť lepšie. Ale takých pretekov je veľa, dá sa povedať, každé preteky sú pre mňa naj, pretože si ich naplno užívam a nie je okruh, ktorý by sa mi nejako extra nepáčil, všetky majú svoje osobité vlastnosti.
Sú ale asi aj preteky na ktoré nemáš práve najlepšie spomienky…
To je pravda. Najhoršie preteky boli pre mňa v roku 2014 v Uherskom Hradišti, Starom Měste, kde sa mi behom dvoch tréningov rozsypalo všetko čo sa rozsypať mohlo.
Vravíš, že nemáš neobľúbený okruh, ale ktoré ti predsa len sedia najviac?
Medzi moje najobľúbenejšie okruhy patria jednoznačne Kyjovský okruh, ktorý už sa bohužiaľ nejazdí, ale bol to prvý okruh, na ktorý som vôbec chodil ešte než som začal jazdiť, ďalej Masarykov okruh v Brne, ten mám aj výborne najazdený a mám z neho aj najkrajší spomienkový súboj s Marekom Zimom o 2. miesto, no a tiež skoro domáce Kopčany, Piešťany, Radvanice, Těrlicko…
Keby sme sa mali baviť o tom, kto je tvojím pretekárskym vzorom, tak podľa tvojho štartového čísla 93 je to asi jasné…
Naozaj nie je o čom, je to Marc Marquez. Ale to štartové číslo je v skutočnosti náhodné, pôvodne totiž vychádza z roku môjho narodenia, ktorý je vlastne zhodný s jeho štartovým číslom.
K pretekom patria aj rôzne príhody, iste si zažil nejaké aj ty…
Príhod z pretekov je veľa ako z depa tak aj na trati, z tých žartovných je asi jedna top, keď sme boli v Hořiciach a jeden z mojich kolegov pretekárov to v depe troška prehnal s alkoholom a v tréningový deň sa zobudil až o 16. hodine poobede. No a ako vyšiel z karavanu a spýtal sa o koľkej nám začínajú tréningy, tak na ten pohľad a výraz, všetkých tých čo sa smiali, dodnes nezabudnem.
Na ktorých pretekoch a v ktorých seriáloch ťa uvidíme v sezóne 2018?
Tento rok plánujem štartovať v celom seriáli šampionátu CAMS, taktiež podniky prírodných okruhov poháru AČR a pokiaľ sa bude dariť so všetkým a vo všetkom, tak aj v majstrovstvách Slovenska.
Znamená to teda, že by si štartoval aj na motodrómoch. Podľa všetkého sú ale tvojou srdcovkou preteky na prírodných okruhoch…
Áno, prírodné okruhy sú mi bližšie než motodrómy. Je to dostupnejšie najmä z hľadiska finančných nákladov a o tej diváckej atmosfére a návštevnosti sa v porovnaní s okruhom netreba ani baviť. Nebránim sa však ani okruhu. Pre mňa je dôležité podať vždy čo najlepší výkon a dosiahnuť v rámci mojich možností čo najlepší výsledok. A hlavne prísť do cieľa zdravý a spokojný.
Aké máš ciele pre rok 2018?
Môžem povedať, že v prvom rade je mojím cieľom zúčastniť sa všetkých podujatí a zbierať cenné body, ktoré sú dôležité. Každý chce byť predsa vždy lepším než bol minimálne poslednú sezónu. Taktiež aby sa vždy prišlo do cieľa v zdraví a s úsmevom, no a keď už tak otvorene, tak sa netajím, že by som chcel jazdiť stabilne tú Top 5 a doplniť zlatý veniec z Kopčianskeho motookruhu, ktorý mi tam chýba k striebornému a zelenému. Ale nebude to také ľahké.
Ako prebieha tvoja príprava na pretekársku sezónu?
Vždy sa snažím čo najviac času tráviť pri motocykli, kde treba všetko dať do pôvodného stavu, poopravovať a najmä ako hovoríme naladiť. Samozrejme nechýba fyzická príprava, nuž vždy je čo zdokonaľovať na motorke, ale najviac treba zdokonaľovať seba a svoje myslenie.
Tento šport je čoraz viac o financiách, o čom by si ty sám mohol veľa rozprávať. Máš ale určite komu poďakovať za to, že môžeš napĺňať svoje pretekárske sny…
V prvom rade by som sa chcel poďakovať najmä rodine. Mamine, bratovi, za ich veľkú ale veľkú pomoc so všetkým, ocinovi, priateľke Dominike za jej ochotu a podporu, pánom Jozefovi a Ivanovi Husárovcom patrí veľké ďakujem za technickú podporu čo sa týka motocykla, čoho si nesmierne vážim. Samozrejme kamarátom, známym a všetkým ostatným, ktorí mi držia palce, sponzorovi spoločnosti Fortaco s.r.o za prejavenú dôveru do tejto sezóny, firme Linde, SKAND Skalica.
Kde ťa na štarte uvidíme najbližšie?
Už na budúci týždeň začínam Jarnou cenou Brna, na ktorú sme veľmi dobre pripravený a chcem tam touto cestou pozvať aj svojich fanúšikov. Navyše tam budú môcť fanúšikovia vidieť aj nový dizajn kombinézy, prilby aj motocykla.
Tak to si nenechám ujsť ani ja. Dovidenia v Brne a vďaka za rozhovor.
Zhováral sa Richard Karnok
Foto: Richard Karnok a Karel Šoukal