Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch v Le Mans

Richard Karnok

Mimoriadne náročné podmienky poznamenali úvodné podujatie nového ročníka majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov FIM EWC vo francúzskom Le Mans. Viac ako 120 pádov počas pretekov poriadne zamiešalo poradím, pričom na nepriazeň počasia doplatili aj favorizované tímy. Spolu s nimi si poriadnu dávku smoly vybral aj slovenský Maco Racing Team, ktorý sa tentoraz v Le Mans na štarte predstavil s dvomi tímami.

Yamaha so štartovým číslom 14 súťažila v hlavnej kategórii EWC Superbike v zložení Christoffer Bergman (Švédsko), Michael Gilbert (USA) a Daniel Gonzales (Španielsko), druhý motocykel so štartovým číslom 43 pod hlavičkou BGR Czech Team by Maco bojoval v kategórii Superstock s trojicou českých pretekárov, Ladislav Chmelík, Kamil Holán a Martin Vašulín, ktorých doplnil Aleš Brzin zo Slovinska.

Po kvalifikácii patrilo tímu s číslom 14 na štarte 27. miesto, tím s číslom 43 bol na 43. mieste. Žiaľ, jubilejná 20. účasť tímu Maco Racing v Le Mans nedopadla šťastne. Už v tretej hodine pretekov boli po pádoch zranení Gonzales s Gilbertom a preto musel tím s číslom 14 z pretekov odstúpiť. Ani tímu s číslom 43 sa nevyhli pády, ale preteky nakoniec po urputnom boji dokončil na 19. mieste v triede Superstock.

Martin Kuzma, majiteľ tímu Maco Racing:

„Naším cieľom bolo preteky dokončiť do dvanásteho miesta v EWC a do dvadsiateho v triede Superstock. Keďže predpoveď počasia pre preteky sľubovala mokrú trať, v kvalifikácii sme netlačili na výsledok. Obe motorky sme nastavili tak, aby boli schopné ísť čo najlepšie na suchom aj mokrom povrchu, čo bola správna voľba.

Preteky hneď v úvode znamenali pre tím s číslom 14 KO. Odštartoval Dani a po pár kolách havaroval a začalo sa rodeo. Po jeho príjazde do boxu sme motorku opravili a pokračovali sme. Striedal Chris a po ňom šiel na trať Michael. Ten mal ale ťažký pád a museli ho previezť do medical centra. Dlho sme čakali na motocykel, ktorý sme následne opravili, lenže aj Dani mal poranenú ruku a Michael bol stále v medical centre, tak sme šli ešte jeden výjazd a čakali na to, ako na tom bude Michael. Jeho zranenie však bolo vážne a nemohol ďalej pokračovať. Jazdiť len s Bergmanom nebolo možné, a tak sme museli preteky s motorkou číslo 14 ukončiť.

Pokračovali sem tak už len so 43kou, teda motorkou tímu BGR by Maco. Tam do pretekov štartoval Láďa Chmelík. Po štarte sme mali technický problém, ktorý sme odstránili a začali sme sťahovať stratu, čo bolo na ťažké podmienky na trati dosť dobré, ale prišiel pád a zase sa opravovalo, sťahovala strata, zase pád a oprava, takže sa zmenila stratégia a cieľom bolo preteky dokončiť. Bol to doslova boj o prežitie, ktorý nakoniec tímu vyniesol 19. miesto v triede Superstock a tým pádom dva body do hodnotenia svetového šampionátu.

Čo dodať, celkovo preteky poznačilo viac 120 pádov a naše oba tímy toho boli súčasťou. Ďakujem obom tímom za odvedenú prácu a stopercentné nasadenie počas tohto víkendu a tiež ďakujem našim partnerom za mnohoročnú podporu a taktiež ďakujem partnerom tímu BGR team by Maco za to, že s ich pomocou mohol byť zrealizovaný tento projekt na úrovni majstrovstiev sveta. Treba si uvedomiť, že 24-hodinové preteky sú najťažšími motocyklovými pretekmi na svete a dôležitú rolu pri nich zohráva aj šťastie, ktoré tentoraz nestálo na našej strane.“

Tlačová správa tímu Maco Racing

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *